کاربرد رنگ های سرامیکی
abnoosresin

صنعت معماری

رنگ سرامیکی در مبلمان داخلی  
استفاده از شیشه‌های رنگ شده در طراحی این اجازه را می‌دهد که با استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی، بتوانیم در بازه‌های مختلف زمانی رنگ‌های متفاوتی در محیط داشته باشیم. به طور کلی کاربرد شیشه‌های رنگی در معماری، امکان فضاسازی‌های مختلف را در ارتباط با فعالیت محیط داخلی، هم سو با سلیقه و روحیه ساکنین بوجود می‌اورد. 
استفاده از رنگ بر روی شیشه‌ها علاوه بر زیبایی، اثرات روان‌شناختی قابل ملاحظه‌ای هم دارند. در این زمینه می‌توان یکی از شاه نشین‌های خانه طباطبایی‌ها در کاشان را مثال زد که استفاده از شیشه‌های رنگی در پنجره باعث شده است که در بازه‌های متفاوت و با تغییر زاویه خورشید یکی از رنگ‌های پنجره، رنگ غالب اتاق باشد. به عنوان مثال در هنگام ظهر رنگ غالب قرمز است که سبب افزایش اشت‌ها می‌شود. در بعد از ظهر رنگ بنفش غالب می‌شود که سبب فراری دادن حشرات از اتاق می‌شود (به علت اینکه حشرات چشم مرکب دارند) و بدین ترتیب حشرات مانع استراحت بعد از ظهر ساکنین نمی‌شدند. از دیگر نتایج مثبت شیشه‌های رنگی می‌توان به ایجاد احساس آرامش و رفع تنش‌های محیطی اشاره کرد. 
شیشه‌های تزئین شده با رنگ در تکنولوژی ذخیره انرژی در ساختمان‌های بلند به صورت شیشه‌ها ی رنگ شده (بادی تینت) که باعث جذب انرژی خورشیدی ویا پیشگیری از تجمع انرژی خورشیدی در ساختمان استفاده می‌شوند. کاربرد این رنگ‌ها به منظور کاهش استفاده از دستگاه‌های خنک کننده، تهویه مطبوع و ذخیره انرژی می‌باشد. 
شیشه‌های رنگ شده در طیفهای متنوع در ترکیب با مصالح ساختمانی دیگردر ساختمان استفاده شده و کاربردهای چندگانه را همزمان می‌سر می‌سازد. کاربرد شیشه‌های رنگ شده در معماری داخلی، مانند پلکان داخلی، طبقات و شلف‌های رنگی و سقف‌های کاذب در سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه‌ها و گل خانه‌ها و... محیطی صمیمی و آرام را برای ساکنین مهیا می‌کند.

 

صنعت مبلمان

 معماران در طراحی داخلی خلاقیت خود را با بهره‌مندی از شیشه‌های بافت دار و رنگی نشان می‌دهند. شیشه‌های سکوریت و لمینیت شده، با داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر رطوبت و ایمنی بالا برای به کارگیری درفضای داخلی مناسب هستند. فضاهای داخلی با استفاده از این مصالح به همراه پوشش‌های لعابی تزئینی و شفاف بسیار زیبا و خاص می‌شوند. برای مثال یک راه پله شیشه‌ای با پوشش رنگ سرامیکی یک نقطه مرکزی چشمگیر را در خانه بوجود می‌اورد.
پارتیشن‌های رنگی وشفاف نیز علاوه بر ایجاد فضای بهینه در محیط داخلی، اجازه می‌دهد که نورهای مختلف از محیط اطراف از آن‌ها عبورکرده ودر ساعات مختلف روز، فضا‌هایی متنوع و خاص را جلوه می‌دهد.
کانترهای آشپزخانه که از شیشه‌های رنگی ساخته شده‌اند، به علت استحکام و دوام بالا بسیار طرفدار دارند. بهداشتی بوده و نظافتشان بسیار آسان است. کاربرد متنوع و گسترده شیشه‌های رنگی در بیشتر مبلمان داخلی مانند می‌ز‌ها، کمد‌ها، چراغ‌ها و لوستر‌ها، درب‌های حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی، سقف هاو کف‌ها می‌باشد. معماران داخلی با ترکیب شیشه‌های تزئینی با سنگ، چوب، آهن و... امکان ایجاد وسایل و مبلمان خاص را فراهم می‌کنند.


از دیگرمزایای کاربرد شیشه با پوشش رنگ سرامیکی در مبلمان: 
o    جلوه‌ای مدرن به دکوراسیون می‌دهد. 
o    طراحی داخلی به سبک می‌نیمال را می‌سر می‌سازد. 
o    مشکلات مصالح دیگر از جمله خورده شدن چوب‌ها توسط موریانه‌ها را ندارند. 
o    مهم‌ترین خاصیت شیشه، شفافیت آن است که تنوع رنگی آن تصور فضای بزرگترو لطیف را پدید می‌آورد.

 

صنعت لوازم

رنگ سرامیکی در وسایل الکتریکی 
 آبنوس رزین متخصص در تولید خمیرهای چاپ روی شیشه با براقیت و پوشش بالا و همچنین چسبندگی عالی می‌باشد که این سری از محصولات با هدف تزئین شیشه‌ها ی وسایل برقی مانند شیشه‌های ماکروویو و گاز، هود، طبقات داخل یخچال و... تولید می‌گردد. 
این سری ازخمیرهای لعابی آبنوس رزین برای تزئین اجزای شیشه‌ای وسایل الکتریکی مورد مصرف مشتریانی که درصنعت تولید شیشه سکوریت، مشغول هستند، به کار می‌رود و کیفیت و مرغوبیت این محصولات در طول سالهای گذشته توسط این دسته از مشتریان به اثبات رسیده است. 
رنگ متداول مورداستفاده در این صنایع مشکی می‌باشد که با پشتبانی و رویکردهای قابل انعطاف این شرکت، امکان تولید رنگ با ویژگی‌های خاص مورد درخواست مشتری نیز وجود دارد.

 

صنعت خودرو

رنگ سرامیکی در صنعت شیشه خودرو: 
از دیگر محصولات شرکت آبنوس رزین، خمیرهای لعابی مشکی و نقره‌ای رسانا مخصوص اعمال بر روی انواع شیشه‌های اتومبیلی ازجمله سکوریت، لمینیت، خم و مسطح می‌باشد.


خمیرهای لعابی مشکی رنگ: 
 این محصولات مخصوص شیشه جلو، عقب و اطراف اتومبیل هستند و دارای پارامترهای بین المللی تعیین شده توسط کارخانه‌های تولید خودرو می‌باشند.


خمیر نقره‌ای رسانا: 
این محصول مخصوص مه زدایی شیشه‌های عقب اتومبیل بوده و شامل ۸۸% نقره می‌باشد و در طیف‌های مختلفی تولید می‌گردد. این محصول دارای کیفیت بالا بوده و مورد تایید استانداردهای تولید کنندگان اتومبیل می‌باشد.

 

صنعت ظروف آلات

 

 رنگ شیشه بر روی ظروف: 

رنگ‌های لعابی با پایه معدنی برای استفاده بر روی کاغذ عکس برگردان و انتقال تصویر برروی شیشه، چینی، سرامیک، استیل، آلومنیوم و سطوح لعابی می‌باشد. 
لعاب‌های شیشه مخصوص انواع ظروف، به گونه‌ای فرمولاسیون شده‌اند که پاسخگوی نیازمشتریان در همه بخش‌های بازار باشند. از جمله تولیدکنندگان بطری‌ها‌، شیشه‌های عطر، ظروف غذاخوری، لوستر‌ها و لامپ‌ها و وسایل آزمایشگاهی و.... 
کاربرد رنگ‌های لعابی در این صنایع، به شیشه‌های تولیدشده ظاهری زیبا و براق می‌دهد و به علت مقاومت فیزیکی بالا این اطمینان را می‌دهد که بعد از پخت، کیفیت لعاب برای مدت طولانی بر روی شیشه حفظ می‌شود. 
این لعاب‌ها دارای دمای پخت پایین هستند که با اکثر سیکل‌های حرارتی متداول قابل تطبیق می‌باشند. به‌کارگیری رنگ‌های لعابی در این صنایع از طریق چاپ سیلک اسکرین به هر دو صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل اجرا می‌باشد.

عضویت در خبرنامه

  گروه تولیدی مهندسی آبنوس دارای بیش از 25 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و اجرای انواع رنگ ها و پوشش های صنعتی  جهت کاربرد در حوزه‌های مختلفی از جمله صنایع  نفت، گاز، پتروشیمی ، ماشین سازی، ساختمان سازی، شیشه سکوریت، عکس برگردان و... می باشد. گروه تولیدی مهندسی آبنوس، گروهی پویاست که کیفیت و مشتری مداری را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده است و تعهد گروه به درستکاری و ارائه محصولاتی با بالا‌ترین کیفیت زیر بنای موفقیتش می‌باشد.  این مجموعه پیشرو در انجام راهکارهای زیست محیطی بوده و با تاکید بر ماندگاری و دوام محصولات خود، تولید کلیه پوشش‌ها و توسعه فرآیندهای نوین خود را با کمترین اثرات مخرب بر طبیعت ارائه می‌نماید.

دفتر تهران
آدرس: خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، نبش کوچه معظمی، ساختمان329، طبقه چهارم،واحد21 شرقی
تلفکس:8-26854005(021)

دفتر مشهد
آدرس: مشهد، میدان جانباز، ساختمان پاژ،  طبقه 7، واحد C11

کارخانه خرمدشت
آدرس: بزرگراه پردیس - شهرک صنعتی خرمدشت 
تلفن: 36-35-76218734(021)

ایمیل

info@abnoosgroup.com
 

© تمامی حقوق برای شرکت گروه آبنوس محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک